Ocenianie kształtujące
Zamiast tradycyjnego systemu oceniania, koncentrujemy się na kompleksowym rozwoju ucznia. Rozwijamy kluczowe kompetencje przyszłości: kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów, pracę zespołową i zdolność adaptacji. Stosujemy opisową informację zwrotną, która lepiej wspiera proces uczenia się i motywuje do rozwoju.
Jak to działa?
Ocenianie kształtujące polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, aby:
1) nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie,
2) uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć.
Dlaczego to działa?
Zgodnie z meta-badaniem przeprowadzonym przez prof. Johna Hattie’ego pn. “Widocznie uczenie się” („Visible Learning”),ocenianie kształtujące jest czynnikiem, który ma bardzo znaczący pozytywny wpływ na osiągnięcia uczniów.
W Cambridge Academy widzimy, jak ocenianie kształtujące zmienia podejście uczniów do nauki. Zamiast pytania „Jaką dostanę ocenę?”, słyszymy „Co mogę zrobić lepiej?”. To fundamentalna zmiana w myśleniu o edukacji.
Bez dominacji ocen cyfrowych
Szkoła bez dominacji ocen cyfrowych stawia na rozwój kompetencji uczniów, takich jak kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów, czy praca zespołowa, zamiast skupiać się wyłącznie na wynikach w nauce. Jest to odpowiedź na potrzeby współczesnego świata, który wymaga od młodych ludzi nie tylko wiedzy, ale także umiejętności z katalogu tzw. 4K: kreatywność, kooperacja, krytyczne myślenie, komunikacja.
Feedback i ciągłe doskonalenie
W Cambridge Academy wierzymy w siłę konstruktywnej informacji zwrotnej. Nasi nauczyciele regularnie analizują postępy każdego ucznia, dostarczając szczegółowych wskazówek rozwojowych. To pozwala uczniom zrozumieć swoje mocne strony i obszary wymagające doskonalenia.